Nordic walking met hartslagmeter: zin of onzin?


Waarom een hartslagmeter gebruiken?
Door inspanning versterk je de belangrijkste spier in je lichaam: je hart. Als je je inspant dien je wel op te letten hoe intensief je sport. Want is je hartslag te laag, dan doe je te weinig en verbetert je conditie niet. Is je hartslag te hoog, dan ben je binnen de kortste keren uitgeteld en neemt de kans op overbelasting en blessures toe.

De beste manier om je inspanning te controleren is met een hartslagmeter. Deze geeft je direct feedback tijdens het sporten. Door op je hartslag te letten, sport je effectiever en veiliger. Zo bereik je in minder tijd je doel.

hartslagmeter
Lees meer over de hartslagmeter

Bepalen van de maximale hartslag
Bepalen van de rusthartslag
Polar Sport Zones
Bepalen van de hartslagzone
Training intensiteit
Advies Polar horloge
Tips voor gebruik

Lees verder ...



Robin van Olphen Nordic Walking Den Haag
Robin van Olphen
NFIB instructeur en oprichter van Nordic Walking Den Haag

LET OP: Het auteursrecht van deze tekst berust geheel en alleen bij Robin van Olphen (Track & Trail - Den Haag). De inhoud of een gedeelte van de inhoud mag alleen gepubliceerd worden onder vermelding van de auteur en de volgende websites: www.nordicwalking-denhaag.nl en www.trackandtrail.nl.
Ga naar de welkompagina
aanmelden nieuwsbrief